اندازه‌گیری شاخص نا اطمینانی اقتصادی رسانه‌بنیان با الگوریتم‌های یادگیری ماشین در ایران و تأثیر آن بر نرخ ارز

حبیب حبیبی نیکجو؛ علی چشمی؛ مصطفی سلیمی فر

دوره 29، بهار و تابستان 1401 ، مهر 1401، ، صفحه 1-46

https://doi.org/10.22067/mfe.2022.75682.1175

چکیده
  چکیدههدف اصلی مقاله اندازه‌گیری شاخص نا اطمینانی اقتصادی با استفاده از اخبار منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی است. این روش اندازه‌گیری با فراگیری استفاده از شبکه‌های اجتماعی اهمیت بالایی پیدا کرده است. در این مقاله، با پایش و تحلیل 3,117,960 خبر از 28 کانال تلگرامی پرمخاطب و اثرگذار ایران، شاخص نا اطمینانی اقتصادی در ایران را از ژانویه ...  بیشتر